21 Aralık 2014 Pazar

Şaldan yelek yapımı 2 (anlatımlı)

Şaldan yelek yapmaya kaldığımız yerden devam ediyoruz 1.bölüm için buraya bakabilirsiniz..
Ben yeleğin ön kısımlarına ve etek ucuna paça telası yapıştırdım düz olması için..

Sonra pervazları hazırladık pervaz yapımını dikişe dair blogunun sahibesi nrc kaçar çok güzel anlatmıştı o yüzden uzun uzun anlatmıyorum bilmeyenler buradan bakabilir, neden 7 tane derseniz 3 tanesi yaka kısmı için diğer 4 tanesi de kollar için..Daha sonra bu pervazları birleşecekleri yerden dikip ütülüyoruz bu kısmı fotoğraflamadım çünkü benim ilk pervaz denememdi kol pervazlarında hata yapmışım..


Pervazları diktikten sonra yeleğimizin tersinden baktığımızda böyle bir görüntü olacak..


Ben yeleğe hareket katmak için şalın püsküllerini bu şekilde diktim, gördüğünüz gibi öncesinde sabunla çizip dikeceğim yere iğneledim.


Sadece iğnelediğim yerlere agraf dikilecek tabi artık ne zaman bulursam..


Bu da son hali...Yalnız ben pervazlarda hata yapmışım giydiğim zaman dışarı çıkıyor napabilirim bu soruna arkadaşlar? Bi de paça telası yapıştırdığım yerler hışır hışır hışırdıyor bundan kurtulmak mümkün mü? Allah a emanet kalın mutlu kalın...


25 yorum :

  1. Bir de dikerken fotoğraf çekmiyorum diyorsunuz, ne güzel fotoğraflamışsınız, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Bunu istek üzerine fotoğrafladım ama bazı aşamaları unuttum yine..

    YanıtlaSil
  3. Püsküller çok güzel bi hava katms arkadasm güle güle giy pervaz hatali görünmüyor yelegin dısından ince bir dikis gecebilirsin pervazn dısarı cikmaması icin.Yani yaka ve kollarn tam pervazn döndügü kısımdan.Anlatabildimmi bilmiyorum:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anladım anladım dıştan bir dikiş daha geçtim ama yine de çıkıyor..püskülleri ben de çok sevmiştim ama bu da giyemeceğim bir parça oldu..pöfff..

      Sil
    2. Kursta hoca pervaz dönüp sizi rahatsız ederse içten el dikişiyle minik minik bazı yerlerinden tutturun demişti,bu bilgi işine yarar mı acep?

      Sil
    3. yarar teşekkkürler.

      Sil
  4. Elle içten tutturabilirsin pervazlari ben oyle yapıyorum ;)
    Eline sağlık bu arada puskulleri cok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok hiç uğraşmıcam daha artık ya... Bir dahakinde öyle yaparım artıık:) Püskülleri ben de çok sevmiştim teşekkür ederim..

      Sil
  5. Bence şallardan yelek yerine bluz yapmak daha iyi olur. Çünkü şal ince bir kumaş. Yeleği ise üst giysi olarak kullanacağımız için, kumaşının biraz daha kalın, daha doğrusu tok olması iyi olacaktır. Peki bu durumda penye veya trikolar neden yelek-hırka olabiliyor onlar da ince diyecek olursan, onlar esnek kumaşlar. Zaten eğer bu tür esnek bir kumaşla dikmiş olsaydın, kol yuvası çemberinden 2 cm kadar kısa 2-3 cm kalınlıkta bir parçayı simit haline getirip gerdirerek kol yuvasına dikip temiz bir çalışma elde edebilirdin. Benim paylaştıklarım arasında da yaka yuvası için böyle bir örnek vardı. Peki esnemeyen kumaşlarda ne yapmalı? Bence en iyisi verevden bir parça hazırlayıp kol yuvasına geçirmektir. Bir kaç denemem olmuştu, kolsuz gömlek dikmiştim. Kol yuvalarına verev biyeyi yüze yüz koyup fırdolayı dikmiştim. Sonra dışardan görünmeyecek şekilde elimde katlayarak içeriye dikmiştim. Başarılı da olmuştu. Denemeni öneririm. Ama ben dikişte deneme yanılma yöntemleriyle bu güne geldim. Dikişte otorite değilim. Sadece deneyimlerimi paylaşıyorum. Son olarak benim de bir kaç tane şalım var, bluz yapmayı düşünüyorum. Hatırladım sayende, teşekkürler. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakayım blogunuza ben de, aslında bluz da olsa şaldan çalışmak zor kumaşı çok atıyor çünkü..teşekkürler bu detaylı açıklma aiçin..

      Sil
  6. Sevgili Neva ilginç işleri bulup yapıyorsun,sayende biz de öğreniyoruz.Çok değişik geldi bana bir yelek ve şal sever olarak düşünebilirim.Ellerine sağlık :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle sizin için fotoğraflamaya çalıştım umarım işinize yarar..teşekkürler..

      Sil
  7. Püsküllere bayıldım, ellerinize sağlık, çok güzel. Pervazları da umarım halledersiniz ama ben bilmiyorum çözümü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi kaç arkadaş söyledi çözümü teşekkürler..

      Sil
  8. Merhaba, blogunuzu blog keşif etkinliğinde gördüm, takibe aldım. Sizi de beklerim. Teşekkürler,
    http://makyajcigeldihanim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de geldim teşekkürler.

      Sil
    2. Blog Keşif Etkinliği sayesinde blogunuzu keşfettim takipteyim.
      Bana da beklerim :)
      http://modadusleri.blogspot.com.tr/

      Sil
    3. ekledim sizi de teşekkürler.

      Sil
  9. Çok hoş şeyler yapmışsınız. Hem ziyaret ettim hemde sizi izlemeye aldım.

    YanıtlaSil
  10. hemen bakıyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, blog keşif etkinliğinden geliyorum bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba kardeşim, ne kadar güzel şeyler yapmışsınız.. emeğinize sağlık, hiç becerim olmamasına rağmen.. benim de ilgimi çekti.. ben de artık sayfanızın takipcisiyim.. Allaha emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar beğenmenize çok sevindim..takibe aldığınız için teşekkür ederim.

      Sil

teşekkürler